Glasstadmars 2016
Zaterdag 2
In 2017 is de Glasstadmars op 20 mei. Zet het alvast in je agenda!
Skip to content. Skip to main navigation.
Zaterdag 2
In 2017 is de Glasstadmars op 20 mei. Zet het alvast in je agenda!
De laatste paar weken voor de schoolvakantie zijn altijd weer lekker druk. Zet de volgende dagen alvast in je agenda:
Tijden en andere info krijgen jullie ouders per mail en/of brief.

Voor een foto-impressie van dit kamp volg deze link
Net zoals elk jaar heeft Scouting Hagemans weer mee gedaan aan de Dodenherdenking in Leerdam (bij het station). Omdat er veel bloemstukken waren dit jaar waren ook enkele van de oudste welpen gevraagd om mee te helpen. Bedankt aan iedereen die heeft meegeholpen.
Zaterdag 19 maart hebben de verkenners en leiding een activiteit voor NL doet gedaan.
We hebben wilgen geknot op een terrein van Staatsbosbeheer aan de Langendijk in Acquoy.
Voor de verkenners was dit een leuke activiteit.
We zijn de hele middag bezig geweest.
Het hout werd afgevoerd naar de Scouting.
Voor een foto-impressie; klik op deze link
We hebben een recordopbrengst voor de collecte van Jantje Beton: € 4.251,58
Welpen, verkenners, leiding en bestuur hebben de hele week gecollecteerd.
Wij zijn ook heel blij met de hulp van veel ouders.
Wij bedanken iedereen voor zijn inzet om van deze collecte een succes te maken.
De winnaars bij de welpen zijn Rik Spijkerboer en Luuk Kouwenhoven.
Bij de verkenners had Matthijs de Leeuw het hoogste bedrag in zijn bus.
Op 19 en 20 februari hebben de verkenners een weekendkamp gehad.
Vrijdagavond begonnen de verkenners met het pionieren van een tafelvuur en hout hakken.
Daarna hadden ze nog een leuk spelprogramma: Wedden dat.
Op zaterdag stond een tocht met een bolletje-pijltjeroute op het programma en daarna hutspot koken op houtvuur.
Het weekend werd afgesloten met het bekendmaken van de winnaar van het weekendkamp.
De winnaar was de patrouille Haviken.
Voor de foto’s volg deze link
Op zaterdag 23 januari was het feest in het clubgebouw van Scouting Hagemans.
Ouders, broertjes, zusjes en opa’s en oma’s waren gekomen om bij de installatie van de nieuwe welpen aanwezig te zijn. Er werden 7 nieuwe welpen geïnstalleerd en 3 gidsen.
Na de koffie, thee en limonade gingen we foto’s kijken van het afgelopen jaar.
Het was een gezellige morgen.

Aan het eind van de morgen mochten de welpen naar het troephuis van de verkenners om daar rond de open haard nog even gezellig iets te drinken en te eten. 
Een week nadat Sinterklaas in het land is gekomen is ook bij Scouting Hagemans de sinterklaaskoorts toegeslagen.
Om het hordelokaal echt in de sfeer te brengen zijn de welpen druk bezig geweest met het knutselen van zwarte pieten. De hele ochtend werd er geknipt, gepast, geplakt enz.
Het eindresultaat mag er zijn. Een hele stoet zwarte pieten hangen nu in ons gebouw.

