De jaarlijkse oliebollenactie is ook dit jaar weer geslaagd.
Na een week van bakken, inpakken, bezorgen en uitventen werd deze actie afgerond met het tellen van het geld en het bekendmaken van het aantal verkochte zakken.
We hebben dit jaar 1224 zakken verkocht. Dit zijn wel 6120 oliebollen!
Bij de welpen was de topverkoper Constantijn. De beste verkoper bij de verkenners was Rick. Zij kregen een leuk cadeautje voor hun inzet. Ook de nrs. 2 en 3 werden verrast met een aardigheidje.
We kunnen weer terugkijken op een leuke en smakelijke actie.
Op zaterdag 26 september zijn er weer jongens overgevlogen van de welpen naar de verkenners. Na een ochtend vol p
roeven in de stijl van Expeditie Robinson werden Josh, Tristan, Samuël en Harm uitgekozen om over te vliegen naar de verkenners.
Die middag mochten ze gelijk aan de gang met een spannend programma bij de verkenners.
Aan het eind werden de nieuwe patrouilles bekend gemaakt
Afgelopen zaterdag 19 september hebben we onze jaarlijkse flessenactie gehouden. We hebben in wijk Oost en Noord heel veel flessen opgehaald. Een mooie bijdrage voor onze clubkas!
De welpen hebben de laatste activiteit gehad van dit seizoen. En wat voor een activiteit; het Weekendkamp!
Op vrijdag zijn we gestart met Levend Stratego. Na terugkomst snel naar het kampvuur en daarna naar bed. De volgende dag begon met ochtendgymnastiek. Toen volgde er een puzzeltocht die ons naar fort Asperen bracht. Met een leuke rondleiding werd ons alles verteld over hoe je vroeger op het fort woonde en werkte. Daarna weer terug naar het kampterrein. Onze lunch was: patat!!!
Met een gevulde maag werden we weer aan het werk gezet. De zeskamp was onze middagactiviteit. Omdat het erg warm was hebben we veel waterspelletjes gespeeld. Als klap op de vuurpijl hadden we een echte trappersbaan; over de sloot, onder een net, door een zwembad en van een zeephelling.
Aan het einde maakte Akela de winnaars van de kampbeker bekend: nest rood!
Op zaterdag 6 juli was de laatste opkomst voor onze verkenners. En ondanks het superhete weer was er toch nog een officiële activiteit, nl. installeren.
Tim, Matthijs en Aron werden geinstalleerd als verkenners.
Gefeliciteerd!!!
Ook namen we die dag afscheid van ons bestuurslid Johan Bagijn. Uit handen van de voorzitter Roel Schroot ontving hij een leuke attentie als bedankje voor de vele arbeid die hij de afgelopen jaren in onze groep heeft verricht.
Zaterdag 27 juni was een spannende dag voor onze welpen. De jaarlijkse Jungledag stond weer op het programma. Waar gaan we naar toe en wat gaan we doen???
Het bleek dichtbij dit jaar, namelijk Culemborg. Er waren wel 170 welpen van 8 groepen.
We werden in gemengde groepjes verdeeld en konden de hele dag spelletjes doen. Het was ook nog heerlijk weer. Dus we hebben een erg leuke dag gehad.
Op zaterdag 13 juni werden in onze regio de Highland Games georganiseerd voor verkenners. En natuurlijk gingen onze stoere verkenners hier ook naar toe. Na wekenlange krachttraining waren ze helemaal klaar voor deze krachtproef. Daar aangekomen werden ze verdeeld in ver
schillende groepen. De dag bestond uit diverse onderdelen zoals touwtrekken, paalwerpen, stormbaan, mijnenveld enz.
Na een hele dag bezig te zijn geweest werd de uitslag bekend gemaakt. De twee sterkste verkenners van Hagemans waren Rick en Vincent. En in de totaaluitslag zijn we derde geworden. We kunnen weer terugkijken op een leuke, maar ook vermoeiende dag.
Op 30 mei hebben de welpen en de verkenners weer mee gedaan aan de Glasstadmars. De route ging dit keer via het centrum, de Schaikseweg, Hoogeind, een fietspad en weer terug via het Recht van Ter Leede, de Lingedijk en dan via de Lingestraat weer richthing Leerdam Sport.
Ondanks dat het weer ’s ochtends niet zo best was, bleek het weer ’s middags uitstekend wandelweer te zijn: zonnig & droog maar niet te warm. Bij terugkomst was nog niet iedereen moe: sommige welpen konden nog wel 10 km lopen!
Scouting Hagemans heeft ook een prijs gewonnen: “Mooiste Groep” bij de 10km “overige groepen”.
Ook dit jaar doet Scouting Hagemans weer mee aan de Glasstadmars. We verzamelen om 12:30 voor de ingang van Leerdam Sport. Er is ’s ochtends geen opkomst voor de welpen. We verwachten dat iedereen netjes een compleet uniform aan heeft met donkerblauwe broek (zoals de officiële scoutingbroek of iets wat daar op lijkt). Er hoeft voor de rest helemaal niets mee te worden genomen: voor drinken en een snoepje onderweg wordt gezorgd.
De route die we lopen kan je vinden op de website van de Glasstadmars. Als u als ouder of ander familielid uw zoon onderweg iets wilt geven ter felicitatie, dan is de beste plek hiervoor waarschijnlijk in de Ruijterstraat, waar de route ieder jaar doorheen gaat (en bijna bij het einde is).