Overvliegen 25 mei 2024

Op de horde kregen we bezoek van zeer geheimagent Kees Blond.

Hij had een bijzondere opdracht meegekregen. Wilden de welpen helpen met het oplossen van geheimschriften?

We gingen meteen aan de slag. Er waren 4 geheimschriften: semafoor, morse, polybius en één met cijfers.

Het waren raadsels. Deze moesten ook nog opgelost worden. Er kwamen 4 namen uit.

Gelukkig waren we op tijd klaar. Floris, Lennart, Nick en Rutger gingen met de geheimagent mee.

’s Middags kwamen de verkenners.

We deden een postenspel: semafoor, pijl- en boog schieten en in het troephuis was een apenkooi gebouwd. Hierin waren enveloppen verstopt. Iedereen vond zijn eigen envelop.

Na het oplossen van de semafoor opdracht wisten we dat er een patrouille bijkwam: de Reigers.

De patrouille indeling werd bekend gemaakt. We hebben nu 3 patrouilles.

We gingen opruimen en aan het eind van de middag dronken we met de ouders koffie en thee.

Voor meer foto’s van deze dag, klik de link